Що таке командна робота, чому вона така важлива і як впливає на успіх?
Чи зможе одна людина без команди побудувати справжню імперію? Історії успіхів показують, що саме вдало підібрана і добре злагоджена команда — це те, що приведе до успіху (за винятком рідкісних випадків, звичайно).

Що таке командна робота і як вона відрізняється від простої взаємодії між людьми
Вперше термін «команда» почав застосовуватися в лексиконі спортсменів, будучи складовою частиною в побудові їх тайм-менеджменту. На даний момент це поняття значно розширило сферу свого застосування і є актуальним для багатьох сфер.
Отже, команда — це термін, яким позначають невеликі групи (від 3 до 12 осіб), що мають яскраво виражену цільову спрямованість і інтенсивну взаємодію між членами групи. Виходячи з цього, командна робота — це ефективна і продуктивна практична діяльність команди. Або ж це певна спільна та цілеспрямована робота групи фахівців, які працюють за заздалегідь встановленим правилам.
Найпростіший приклад з історії: команда — це військо, кожна дія якого націлена на перемогу над противником. У війську всі воїни діють злагоджено, продумано і з опорою на спільну мету.
Краще зрозуміти суть командної роботи можна, виділивши її головні риси:
спільна робота: команда — це не сума окремих частин, а єдине ціле — певна структурована група людей, кожен член якої взаємодоповнює іншого;
продумане позиціонування кожного з її учасників. Тобто, кожен з членів цієї групи розуміє всю повноту ситуації і обізнаний в стратегічних цілях, має закріплений за ним ряд завдань і несе відповідальність за виконання кожного з них;
комунікація: в команді кожен учасник відвертий і чесний з іншими, готовий вирішувати конфлікти ще на етапі їх зародження;
автономія: кожна команда — автономна частина в структурі будь-якої організації. У неї є ряд продуманих способів взаємодії з керівними інстанціями і іншими командами, але вони не мають ніякого впливу на процеси, які відбуваються саме в цій групі;
синергія: ефект від спільної роботи команди якісно перевершує ефект від роботи окремих людей. Тобто, спільна робота фахівців може в сумі дати набагато більше, ніж результати їх роботи поодинці.
Таким чином, ми бачимо, що командна робота — це не просте взаємовідношення між людьми, які працюють в одній організації або над одним проектом. Така взаємодія — швидше співпраця між окремими працівниками, яка поширюється на різні сфери і завдання. Командна робота — це діяльність групи людей, яка зосереджена на вирішенні конкретної задачі. Команда — це і є окрема «одиниця» в механізмі функціонування організації.
Дослідники поняття «командна робота» виділяють такі її головні принципи:
загальні і важливі цілі кожного з учасників;
взаємодоповнюючі вміння;
чіткі вимоги до продуктивності;
взаємна відповідальність;
невелика кількість людей.
До слова про кількість: розмір команди варіюється від 3 до 12 осіб. Доведено, що маленькі команди (до 5 осіб) працюють швидше, ніж великі. Але великі мають перевагу у функціональності, тобто розпоряджаються більшою кількістю інструментів і ресурсів. Головне правило для того, щоб команда в будь-якій кількості була дійсно ефективною — відразу розподілити командні ролі на основі професійної компетенції кожного з учасників, розписати правила взаємодії і прийняття рішень.

Як командна робота впливає на загальний успіх: реальні приклади

Перший приклад — Стів Джобс і компанія «Pixar». В кінці 90-х років минулого століття Джобс придбав невелику компанію, яка займалася виробництвом комп'ютерів. Офіс був перенесений до будівлі занедбаної консервної фабрики. На перший погляд, її планування може здатися відмінним: три окремих офісних сегмента для аніматорів, комп'ютерників і керівництва. Але Джобс розумів, що це — провальна ідея і команді потрібно відчути командний дух. Як це зробити? Помістити їх в один відкритий простір, де по центру був би атріум. Тобто, метою Джобса було створити один великий і відкритий простір для своїх співробітників, де вони могли б спілкуватися і спільно вирішувати завдання. Після довгих маніпуляцій із залученням співробітників до командного підходу результат не змусив себе чекати: колеги дійсно усвідомили і відчули на собі, що робота в команді — це можливість створити щось велике.
Другий приклад — група The Rolling Stones, які виступають по всьому світу вже більше 50-ти років. Музиканти діляться невеликим, але потужним секретом: командний підхід до спільної роботи підтримує їх високий рівень. Кожному їх туру передує ретельна двомісячна підготовка у вигляді інтенсивних репетицій. Під час цього учасники групи відпрацьовують свій загальний ритм. Кейт Річардс говорить, що він завжди стежить за граючою рукою Чарльза Воттса, щоб відразу вловити момент, коли він збивається, і одним поглядом дати зрозуміти Ронні Вуду, що їм потрібно підлаштовуватися під ритм. Тобто, кожен музикант має свою окрему роль, але при цьому вони доповнюють один одного.
І останній приклад, який є скоріше надихаючою історією від Google. Всі ми знаємо, як ця компанія любить невпинно досліджувати всі сфери життя своїх співробітників. У 2012 році вона запустила проект «Арістотель», в процесі якого дослідники Google брали інтерв'юу сотні своїх співробітників. Мета: знайти рецепт побудови ідеальної команди. На подив самих дослідників, секрет полягав не в підборі лише кращих фахівців, а в наявності відчуття психологічної безпеки у кожного учасника команди. Тобто, кожен співробітник повинен вірити в те, що команда — абсолютно безпечне місце для міжособистісного спілкування. Тут має бути комфортно говорити про те, що тебе турбує, обговорювати всілякі ідеї і черпати натхнення один у одного.
Таким чином, можна сміливо стверджувати, що рівноправність і повага по відношенню до своїх колег — те, що потрібно кожній організації, яка бажає побудувати ефективну і продуктивну команду.
Немає коментарів:
Дописати коментар