Задачі логічного спрямування допоможуть
навчити виділяти логічні кроки розв’язування.
Задача 18. У Віні-Пуха та
П’ятачка в кишенях однакова кількість монет. Скільки монет П’ятачок повинен
дати Віні-Пуху, щоб в нього стало на 4 монети більше ?
Розв’язання
Нехай у П’ятачка
та Віні-Пуха було по N монет.
1)
П’ятачок дає Віні-Пуху 1 монету. Тоді у нього буде N 1 монета, а у Віні-Пуха N + 1 монета,
тобто на 2 монети більше.
2)
П’ятачок дає Віні–Пуху ще одну монету. Тоді у нього буде N –
1 – 1 = N 2 монети, а у Віні-Пуха N + 1 + 1 = N
+ 2 монети, тобто на 4 монети більше.
Відповідь: П’ятачок повинен дати
дві монети.
Питання «на засипку». Скільки
монет П’ятачок повинен дати Віні-Пуху, щоб в нього стало на 5
монет більше ?
Задача 19. На заміщення
посади радника одного східного володаря претендували чотири мудреці. Щоб
зробити остаточний вибір, претендентів перевірили на кмітливість.
Усім чотирьом
зав’язали очі і, посадивши навколо столу, сказали: «На лобі кожного з вас
поставили чорну або білу мітку, причому чорних більше, ніж білих». Потім у
претендентів зняли пов’язки і кожен зміг побачити мітки, зроблені іншим. Той, хто
визначить колір мітки на власному лобі, мав стати радником. Довго дивилися
претенденти один на одного. Нарешті один сказав: «У мене на лобі чорна мітка».
Відповідь виявилася правильною. Як він міркував?
Розв’язання
Мудрець
здогадався, що всі мітки були чорними. А міркував він приблизно так.
1)
Білою може бути лише одна мітка (інакше
білих міток буде більще ніж чорних, або стільки, скільки чорних, а за умовою
чорних міток більше).
2)
Якщо на моєму лобі була б біла мітка, то
троє інших претендентів легко здогадалися б, що в них чорні мітки, а вони
мовчать. Висновок – у мене на лобі чорна мітка!
Відповідь: Мудрець здогадавсь, що всі мітки
були чорними.
Немає коментарів:
Дописати коментар